Direktlänk till inlägg 2 november 2014

Fira Halloween följ då de spelregler som finns:D

Av Åsa - 2 november 2014 18:41

gokväll mina vänner. har lite tankar jag vill dela med mig men först berätta lite om dagen. har jobbar hela dagen och flickorna har varit hos morfar under tiden. När jag slutade så bjöds de på middag ...har shakat  hela dagen men nu ikväll så tog jag lite kött och sallad.... iallafall när jag kom hem så stälde jag mig på vågen - 2,1 kg sen förra fredagen helt okej i mina ögon.

Vi fick en geting dräkt av en av pers #viking vänner som han sa att han hoppades att flickorna skulle passa i den hahah så roligt vi hade åt den och såååå fin den var okej bild kommer jag lovar men den ska inte sitta som ett ormskin. det är vikingens mamma som har gjort det så den skall vårdas ömt. iallafall jag testade den hära och den passade:D  så otroligt fint gjord är den med. 


Iallafall.. i morse satt jag och läste i en grupp på Facebook ang #halloween där det var folk som inte gillade halloween och fick då reda på av en vän till mig som nummera bor i Usa att det är faktiskt så att för att man ska veta om man firar halloween eller inte så sätter man ut en #pumpa om man firar det betyder att man bjuder in till bus eller godis. Det är något som vi svenskar kanske med skulle ta och fundra på att man ska ställa ut en pumpa om man firar och att man lär barnen att man går bara in där som det är en pumpa som ät tänd. För hur man än vänder och vrider på det så är det massa skumma människor som knackar på dörren och det finns folk som blir rädda när de knackas på dörren. jag själv gilla inte att mina barn går ut och busar på halloween då jag inte vet vem som finns bakom dörren och hur personen reagerar. så om vi nu ska ta och fira som Armericanerna så skall vi väl spela på samma spelregler. För hur kommer det sig att vi alltid ska göra som alla andra men vi glömmer det viktigaste att följa reglerna att man inte bara klär ut sig utan att man kollar på hur gör de när de går ut vem går de till osv. det är super viktigt. Förra året var vi hos min syster och där visste de vilka de kunde gå til och inte men i stan är det svårt. Så detta året fick inte mina gå utan har sagt att de får gå nästa år men det är till dem vi känner alltså grannarna och våra vänner och släkt inte knacka på ngn främande dörr.... det kommer de inte får göra försen svenskarna börjar spela spelet på samma regler som USA. så akta dig susanne haha :) 


 

Med denna tanke och ord önskar jag er en helt fantastisk söndag. Nu ska jag ta och njuta av den med mina flickor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

    Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här h...

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards