Direktlänk till inlägg 30 oktober 2014

Torsdag och jag är fri.

Av Åsa - 30 oktober 2014 09:15

God morgon mina vänner! Torsdag och det är min fria torsdag.

Flickorna har Höstlov så  vi har en lugn och harmonisk morgon.


"Ligger och funderar på vad igentligen en blogg är till för ... För min del så vill jag kunna skriva ner vad jag känner och tycker för vad jag vet så lever vi i en värld där yttande frihet är tillåtet men ändå är det så mycket som jag inte skriver ner pga  familjeförhållanden. Jag respekterar den biten av mitt liv även om jag ibland bara skulle vilja spy galla över visa människor som sätter sitt förre barnen. Med det sagt så lägger jag Den delen av barnens familj åt sidan, De som vill ha kontakt med oss är hjärtlig välkomna att ha kontakten för jag har hysser inget agg över någon som vill visa att de bryr sig om FlickornaJag älskar mitt liv och för varje minut jag får vara med mina flickor är jag nöjd. "Nog sakt om det :)

 

Torsdag och klockan är 9 om en halv timme larma min telefon dax för mat. Ska gå på #Pulverdiet i 8 veckor. Har skaffat en Skalman klocka. 2.5 timme i mellan varje måltid .. Jag har klarat det snart en vecka så 7 veckor kvar de klarar jag de vet jag. Våger visar på rätt håll i allafall.

Jaha vad har nu hänt i Vårt liv sen denna kvinna skrev sist. Vet att jag skriver det varje gång jag skriver här att jag ska bli bättre men kan man lära gamla hundar sitta? nja kanske men sen å andra sidan de betyder att jag inte haft lika mycket tid till att sätta mig ner och skriva här . Jag känner även att det inte har varit någon ide att skriva här heller för det har hänta båda possitiva saker och negativa saker som jag inte har velat dela med hela världen. Men till det possitiva.

Jag fick äran att testa på att vara ställförförträdande butikschef i Ystad de gick super, älskade det mer än vad jag kunnat tro att jag gjorde samtidigt fick jag nya vänner o de är såå fina allihopa. Älskade ansvaret och allt runt om kring. Att behöva köra 5 mil enkel resa de brydde jag mig inte om. Tyvärr så blev de inte så lång varit denna gång då Personen som jag bytade plats med inte var kapabel till den tjänst personen blev erbjuden så jag är tillbax i #trelleborg, hur länge de får vi se. . Men vet nVi kan ha dispyter men vi reder ut det och har så sjukt roligt på jobb.Jag har hittat mitt Jag är en #Jemofixare ända in i blodet.. Det ska gå långt för att jag skall ta ett annat jobb inom en annan firma det kan jag lova. Har inte vaknat en ända dag och tänk blää nu måste jag till jobb.. utan när jag vaknar så är det med ett leeende på läpparna och funderar på vilka utmaningar som står vid min dörr idag. Utan Jem o Fix hade jag inte varit där jag är idag. Starkare än någonsin. Det går inte att beskriva med ord man måste uppleva känslan!

 

Louise har börjat i 0an  och har gått där snart en termin. hon trivs bra men saknar sin Tina. som tur är så träffas de i mellan åt och de gör henne så bra. Hon har fortfarande kontakt med sina kompisar  från tina.

jag har inte några små barn längre nu är båda skolflickor så självsäkra och själv gående båda två.

    

Jennifer går i 4an och de verkar gå mycket bättre än i 3an. hon har fått en super bra lärare som ser henne och uppmuntrar henne. Hon har även börjar på Gympa 2 gånger iveckan de gillar hon skarpt. så mycket väl värda pengar.



 
 
Ingen bild

Marie

30 oktober 2014 13:15

Hej:) läste att du går på pulverdiet, tänkte bara ge tips eftersom de kan vara ganska drygt.. Om du blir sugen på lite mat så funkar varma koppen också väldigt bra. Lika många kalorier å inget socker alls:) lycka till jag tror på att du klarar de:)

 
Ingen bild

Åsa

30 oktober 2014 17:26

Tack så mycket.ja drygt är det allt men har man viljan så går de säkert bra. Okej ja har inte kollat på dem men tydligen så skall de finnas andra saker i dieterna som saknas i varma koppen. men som sagt var tar en dag i taget och änså länge har jag gått på det sen i lördags så inte en vecka än men de börjar visa sig lite på vågen iallafall:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

    Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här h...

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards