Alla inlägg den 10 november 2016

Av Åsa - 10 november 2016 09:21

God Morgon ! 

Då var det Torsdag. Loppan har blivit lämnad i skolan och Jennifer är hemma idag oxå då hon har feber och är förkyld. 

I går var jag hos min kurator det bästa med de tiderna är att hon får en att tänka possitivt om allt. VI pratade om arbete, motion och hälsa i går . blev inte så mycket annat utan mer om hur kan man göra för att komma tillbaka till jobb. Kommer jag kunna komma tillbaka så mycket som jag vill, kanske ska sänka ribban o vara nöjd med det jag kan. Vi pratade även om att jag ökat i vikt lite nu sen jag blev sjuk men det är inte så konstigt igentligen för jag rör mig inte lika mycket nu som innan. Men hon sa något vettigt som satt sig i huvudet på mig. att det är inte bra för min MS om jag ökar mer i vikt. så nu har jag bestämt mig att jag skall gå en runda varje morgon och sen även försöka orka gå en runda på kvällen/ eftermiddagen. idag blev det en runda ner till stadsparken vidare förbi istanbull- espresso house-statoil-hem. Det var vad jag orkade idag. har en förkyldning i kroppen som har satt sig just nu precis som vanliga förkyldningar i näsan och halsen med segt slem, har även fått myrstickningarna/ skovkänsla i höger sida av kroppen. benet för ont och hjärnan e off. Men har bestämt mig för att jag skall ta en dag i taget.Men måste tänka på min kropp måste röra på mig så mycket jag orkar. iallafall en promenad om dagen. så är det ngn som e sugen/ behöver ut o gå i promenad takt inte snabbt utan vanlig takt så kan man hänga på och motivera varandra. 

Har 'även fått ett personligt tränings schema från Rehab som jag skall börja med. men måste som sagt var få bort förkyldningen först vågar inte träna innan den är helt borta. sen blir det att träna på Onsdag. 

Rädslan och uppfattningen om att jag är dödlig jag oxå jag har ett sista datum det skrämmer mig. jag tror jag förnekar till mig själv att min kropp kan bli försämrad. jag vet vad ms innebär men kan inte acceptera att det handlar om att min kropp kan bli förlamad nersatt fysiskt osv. att mina nerver kan lägga av i morgon. men å andra sidan så kan jag bli överkörd när jag går över en väg oxå. försöker inte tänka på det men när tanken och känningarna kommer då blir man lite smått rädd. men om jag får gissa så har jag minst 50 år kvar att leva o under den tiden jag har kvar så skall jag finna lycka och glädjen i livet. skall inte sitta och tycka synd om mig själv eller gräva ner mig i förväg. nä tack det är nog det som gör att jag inte tänker på att jag kan dö jag oxå. 

Saknaden av en man i mitt liv kan jag inte förneka får visa känslor i bland när man tex håller på att laga middagen å så mysigt det hade varit om det hade kommit hem någon man älskar för att kunna äta tsm. 

nä nu behöver Jennifer datorn för att kunna göra sina skoluppgifter så hon inte ligger back när hon kommer tbx till skolan. 


ha en fin dag alla

   


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards